W ramach realizacji projektu PO WER Politechnika Rzeszowska Uczelnią Dostępną zapraszamy pracowników PRz do udziału w szkoleniach świadomościowych związanych z tematyką funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami oraz osób o specjalnych potrzebach w środowisku akademickim. Wszystkie szkolenie będą realizowane zdalnie lub stacjonarnie na terenie Uczelni z zachowaniem obowiązujących wytycznych sanitarnych, uwzględniających obecną sytuację epidemiczną.
Poszczególne szkolenia są adresowane do określonych grup pracowników, jednak istnieje możliwość wzięcia udziału także w innych szkoleniach. Jedynym ograniczeniem są limity miejsc w grupach. Szczegółowe informacje na temat procesu rekrutacji i przebiegu szkoleń można uzyskać u pełnomocników ds. osób z niepełnosprawnością na poszczególnych wydziałach lub u koordynatora szkoleń (ud@prz.edu.pl).
Wykaz szkoleń świadomościowych z uwzględnieniem docelowych grup pracowników Politechniki Rzeszowskiej:
- Uczelnia wobec zaburzeń psychicznych. Komunikacja i formy wsparcia edukacyjnego studentów i kandydatów na studia z zaburzeniami psychicznymi (dla kadry kierowniczej, kadry dydaktycznej i kadry administracyjnej) - 14 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Kontakt ze studentami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - ASD (dla kadry dydaktycznej i kadry administracyjnej) - 7 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Funkcjonowanie studentów niepełnosprawnych w środowisku akademickim (dla kadry kierowniczej, kadry dydaktycznej i kadry administracyjnej) - 14 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Obsługa studenta z niepełnosprawnością. Komunikacja i Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością (dla kadry kierowniczej, kadry dydaktycznej i kadry administracyjnej) - 7 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Status asystenta dydaktycznego w uczelni wyższej (dla kadry dydaktycznej) - 7 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością słuchową w środowisku akademickim (dla kadry kierowniczej i kadry administracyjnej) - 7 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Podnoszenie jakości obsługi klienta-studenta w sekretariacie i dziekanacie. Zasady profesjonalnej i rzetelnej obsługi klienta w uczelni (dla kadry administracyjnej) - 7 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Techniki radzenia sobie z agresją studenta oraz z własnymi emocjami w trudnych sytuacjach w administracji uczelnianej (dla kadry kierowniczej, kadry dydaktycznej i kadry administracyjnej) - 7 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Trening kontroli stresu i relaksacji. Warsztaty dla pracowników dziekanatów i sekretariatów szkół wyższych (dla kadry administracyjnej) - 7 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Asystent osoby niepełnosprawnej (dla kadry kierowniczej, kadry dydaktycznej i kadry administracyjnej) - 20 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Szkolenie z zakresu przygotowania stron internetowych zgodnie ze standardem WCAG (dla pracowników obsługujących strony internetowe PRz*) - 12 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
- Szkolenie z zakresu dostępności (dla pracowników realizujących działania związane z dostępnością na PRz*) - 12 godz. - zrealizowano wszystkie edycje.
* - Szkolenie wyłącznie dla osób rekomendowanych przez Pełnomocnika Rektora ds. ON